Накратко

За да ползваш услугата трябва:

1. Да имаш регистрация (акаунт).

2. Да инсталираш на своя смартфон или компютър софтуер за VoIP разговори (например Zoiper, 3CX и др.).

3. Да направиш настройките на софтуера със своя акаунт.

а) Android

б) Apple

в) Windows

4. Да заредиш пари в акаунта си и да говооориш.

5. За да ползваш услугата, устройството ти - смартфон, компютър или друго, трябва задължително да е свързано към интернет.

Сега по-подробно

1. Регистрацията се прави, като се отиде на страницата за регистрация и се попълнят се задължителните полета. Ще получиш на мобилния си телефон код, който трябва да въведеш за потвърждение на регистрацията си.

Това е!

В резултат получаваш фиксиран телефонен номер, акаунт зареден с 0,25 лева с ДДС, достатъчни за 5 минутен разговор към всеки български оператор.

Сега можеш да тестваш услугата.

2. Инсталирай си приложение за VoIP разговори.
Препоръчваме Zoiper.com. Поддържа – Windows, Linux, MAC, Android, iPhone, Windows Mobile 8

По-долу сме дали упътване за настройка на смартфон с Android или Apple, както и за Windows за PC - стъпка по стъпка.

Ако ползвате BlackBerry 10, то добър софтуер за VoIP разговори e SIP.FM, Zoiper за Android също работи добре.

Предпочитащите Линукс, освен Zoiper, могат да опитат и SFLPhone.org, доста добре работещ софтфон.

Това е линк към сайта на Zoiper, с екрани за настройки на различните платформи.

Следват подробните упътвания за Android, Apple и Windows за PC.


3а. Ще дадем пример, как се настройва Android смарт телефон или таблет.

- От своя смарт телефон, намираш приложението Zoiper в Play Store (Google Play Магазин) и го инсталираш.

- Стартираш приложението на смартфона си

- Отиваш в Config->Accounts->Add account

- Натискаш бутона "Yes" на въпроса в Account setup (Do you already have an account(username and password)?

- На следващия въпрос натискаш бутона "Manual configuration"

- Избираш опцията SIP

- Настройват се следните важни параметри:

Account name: justcall
Host: sip.justcall.bg
Username: <твоят just call номер>
Password: <твоята парола>


Натискаш бутона най-отдолу "Save".
Ако си въвел всичко правилно, ще се регистрираш успешно и ще се появи съобщение "justcall is ready" както се вижда на картинките по-долу.

Продължи надолу - има още малко настройки, които са важни.

ВАЖНО: За да те намират на новия ти номер, Zoiper приложението трабва да е винаги в състояние "събуден". Смартфоните са направени да самоизключват ресурсите си, които не използват и ако не сте говорил в последните часове е възможно Zoiper да "заспи".

Изпълни следните две стъпки:

- Config->Connectivity->Stay awake ( трябва да се маркира)

- Config->Advanced->Run in background ( трябва да се маркира)

3б. Подобни са настройките и за Apple смарт телефон.

- От своя Apple смарт телефон намираш приложението Zoiper в Apple App Store и го инсталираш.

- Стартираш приложението на смартфона си

- Отиваш в Settings->Accounts-> + ->SIP account

- Настройват се следните важни параметри:

Account name: justcall
Domain: sip.justcall.bg
User name: <твоят just call номер>
Password: <твоята парола>
Caller ID: <твоят just call номер>


Натискаш бутона "Register" най-отгоре.

Ако си въвел всичко правилно, ще се регистрираш успешно и ще се появи съобщение "Registration status: OK" както се вижда на картинките по-долу.

Продължи надолу - има още малко настройки, които са важни.

ВАЖНО: За да те намират на новия ти номер, Zoiper приложението трабва да е винаги в състояние "събуден". Смартфоните са направени да самоизключват ресурсите си, които не използват и ако не сте говорил в последните часове е възможно Zoiper да "заспи".

Изпълни следните две стъпки:
- Settings->Incomming calls->Force background->ON (трябва да е включено)
- Settings->Incomming calls->WiFi keep alive->ON (трябва да е включено)

3в. Настроки за Zoiper за Windows

- Инсталираш Zoiper for Windows, сваля се директно от сайта www.zoiper.com

- Стартираш приложението на компютъра си

- Отиваш в Settings->Create a new account

- Избераш SIP и натискаш "NEXT"

Въвеждаш следните важни параметри:

user / user@host: <твоят just call номер>
Password: <твоята парола>
Domain / Outbound proxy:
sip.justcall.bg

Натискаш бутона "NEXT"

- Въвеждаш в полето Account name: Justcall

- Виждаш надпис "Your account has been added to account list".
Натискаш бутона "CLOSE" и си готов.

4. Препоръчваме използването на "aLaw" Audio Codec, работи най-добре.

За целта отиваме в Config->Accounts->justcall (или каквото име сме избрали за услугата).
После отваряме Audio Codec Settings и оставяме маркирано само "aLaw", всички други полета трябва да са размаркирани.

5. Вече можеш да говориш.

Увери се, че телефона ти е свързан към интернет - WiFi връзка е за препоръчване. За провеждане на разговор са достатъчни и 128 kbps скорост, услугата не е много взискателна към скоростта и 3G интернет е достатъчен, важното е да е наличен.

Използването на Zoiper е абсолютно аналогично на нормалното функциониране на телефона - можеш да избереш телефон директно от цифровите бутони или да кликнеш върху списъка с контакти. Всичките ти контакти са достъпни и тук.

Следват основните екрани на Zoiper за смартфоните на Android и Apple.

Ако ти хареса услугата, очакваме да заредиш сума - 10, 20, 30 или 50 лева по твоя акаунт. Плащания са възможни по всякакъв електронен път - ePay, директно от дебитна или кредитна карта, а също и в брой във всички офиси на НЕТ1 в София или EasyPay в София и страната. Ако плащаш в брой, ще трябва да поискаш зареждане за услугата Just Call, да посочиш своя Just Call телефонен номер, както и сумата за зареждане, 10, 20, 30 или 50 лева.

Първото зареждане на сума трябва да стане в рамките на 72 часа, в противен случай акаунта се закрива автоматично, а телефонния номер се освобождава.

От вашия баланс не се вземат пари за месечни или други такси, а неизразходваните средства си остават за следващия месец.

Задължително условие е в рамките на 6 месеца да презареждате своята сметка с избрана сума, 10, 20, 30 или 50 лева. В противен случай акаунта ще бъде закрит автоматично, и ако имате неизразходени средства по баланса си, ще ги загубите. Презареждането за нас е показателно, че акаунта се ползва, телефонният номер е активен и не се злоупотребява с услугата.

5. За да ползваш услугата, устройството ти - смартфон, компютър или друго, трябва задължително да е свързано към интернет.

Услугата използва интернет за преносна среда, затова задължително условие е да имаш интернет, независимо какъв – може да LAN, оптичен, WiFi, мобилен или кабелен.

Не показвай повече